Garanciám
A törvényileg kötelezőkön felül a következőket is garatálom (A törvényileg kötelezőket lásd alul összefoglalva, illetve a Fogyasztó Barát-ra kattintva részletesen):
Fordult már elő veled, hogy online vásároltál valahol és nem azt kaptad amit szerettél volna? És amikor szóvá tetted, még neked kellett bizonyítgatnod az igazad, meg magyarázkodnod? Olyan is volt, hogy a meghirdetett engedményt a kasszánál nem vonták le és még ők voltak felháborodva? Ugye te is voltál olyan boltban, ahol a pénztárnál egy bosszantó kis tábla fogadott a következő felirattal: “A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el!” (Az üzletben való vásárlásra még kedvezőtlenebb törvények érvényesek a fogyasztókra, ha megvetted már a tiéd, nincs elállási jog, meg 14nap!) Hát velem ezek mind – mind megtörténtek. Pont ezért találtam ki a következőt:
100% ELÉGEDETTSÉGI GARANCIA: Ha nem azt kaptad amit szerettél volna, akkor ezt kérlek jelezd nekem, és én nem kérek magyarázkodást, bizonyítgatást, csak megköszönöm, hogy adtál a Ritakreativnak egy esélyt – visszatérítem a termék árát, és barátokként válunk el (Pénzvisszafizetési garancia).
(Jogi részletezés, mit értek ez alatt, satöbbi blabla: Vásárlás után ha nem tetszik (14napon túl időben korlátlanul is, első használat után is, jelentéktelen hiba esetén is, ha be tudlak azonosítani valahogy hogy te vetted akkor számla nélkül is, első körben akár a pénzt is visszaadom) szólj (bármelyik írásos vagy szóbeli elérhetőségemen, bármilyen kommunikációs formában csak kétirányú legyen hogy meg tudjuk beszélni) és visszafizetem a termék(ek) árát.)
A pénztártól való távozás után REKLAMÁCIÓT ELFOGADOK! Én is ember vagyok, hibázhatok. Ha ez sajnos pont nálad fordul elő ne habozz, lépj kapcsolatba velem!
Sőt!
Még egy lapáttal ráteszek! Ha most rendelsz, személyesen fogok a megrendelt termékek mellé egy kis meglepetésajándékot is becsomagolni! Hogy mi az? Azt nem árulhatom el, hiszen akkor nem lenne meglepetés, igaz? De abban biztos lehetsz, hogy amikor kinyitod a csomagod, és meglátod… akkor lesz ám meglepetés!
Csalódásmentes vásárlás!
A termékeket magam fényképezem, a termékleírást saját és vásárlóim tapasztalatai alapján bővítem. Több száz elégedett vásárló nem tévedhet! A termékek összetétele nálam nem titok, tudod mi van benne. Nem bújok alkalmazottak és cégek mögé, tudod kitől vásárlolsz.
Mi van még?
Magyar kézműves terméket vásárolsz nálam, amivel közvetlenül egy magyar kétgyermekes családot, közvetetten pedig a magyar gazdaságot támogatod. (Belegondoltál már abba, hogy mit és kit támogatsz akkor, amikor mondjuk egy német multiban vásárolsz?)
Saját magam is használom és tesztelem, kipróbálom a termékeimet, családom és barátaim is használják. Egy új textilanyag, új minta, új termék próbán esik át, mielőtt kikerül a piacra.
A törvényileg kötelezők:
Elállási jog: 14 nap (45/2014. (II.26.) Korm. rendelet )
A netes vásárlással kapcsolatban már sokaknak eszébe jut az a bizonyos 14 nap, illetve, hogy a termék visszaküldhető akkor is, ha az amúgy hibátlan. Az elállás a szerződés megszüntetését jelenti mégpedig egyoldalú jognyilatkozattal. A termék visszaküldés költsége a vásárlót terheli.
Kivéve egyedi rendelésnél: Nem gyakorolhatja elállási jogát a fogyasztó olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
Kellékszavatosság: 2 év (A Ptk. szabályozza)
A jogszabály meghatározza a kellékszavatossági jogok körét és azok sorrendjét is. Nem kérheti tehát a vásárló egyből vissza a pénzét amennyiben van lehetőség a termék javítására vagy kicserélésére. Első körben tehát kijavítást vagy kicserélést kérhet a vásárló (eladó néhány napon belül ki tudja javítani a hibát, vagy tud cserélni), második körben a vételár arányos leszállítására van lehetőség, végső soron pedig elállhat a szerződéstől, azaz visszakaphatja a vételárat. Ez utóbbi kellékszavatossági jog esetében azonban megjegyzendő, hogy a Ptk. alapján jelentéktelen hiba esetén nincs helye elállásnak.
A kellékszavatosság a teljesítéskor fennáló hibák esetén áll fenn. A bizonyítandó kérdés tehát minden esetben az, hogy a hiba fennált-e már a teljesítéskor. A hibás teljesítési vélelem alapján a fogyasztókkal kötött szerződés esetében 1 évig vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítéskor is megvolt. A jogszabály tehát a fogyasztó mellett áll, hiszen abból indul ki, hogy a termék 1 évig felismert hibája már a teljesítéskor is meg volt.